02.03.2022
De ce să-ți faci un website?
Reputația ta este corelată cu modul în care te prezinți în online. Deși este tentant să ne afișăm doar pe mediile sociale, crearea unui website care să spună povestea afacerii tale rezolvă o serie de probleme pe care le vom explora împreună.

Niciodată nu a fost mai simplu ca acum să-ți faci un website. Platformele ce-ți oferă ție direct posibilitatea să faci un site sunt din ce în ce mai multe. Bariera de intrare, atât din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere abilităților necesare este foarte joasă, putem spune că aproape am ajuns la democratizarea acestei tehnologii.

Este ușor să faci un website, să cumperi domeniu (.ro/ .com, etc.), hosting (serverul care îți găzduiește site-ul) și să ai acces la o platformă (de tip CMS, Content Management System) și cu anumite restricții poate fi chiar gratis. Câteva platforme ce-ți permit să faci asta sunt: Canva, website.com, Wix, Squarespace, Weebly, Webflow și WordPress. Prețurile variază între 0 și 50 USD pe lună. Inclusiv domeniul și Hosting-ul.

Scopul acestui articol nu este să vă conducă pas cu pas prin procesul de a face un website, platformele mai sus menționate fac o treabă excelentă în a vă ghida primii pași. În schimb, vă invit să explorăm două probleme pe care le rezolvă website-ul afacerii tale.

Afirmația “Nu am website, nu exist” este o minciună, dar cu siguranță pornește de la un sâmbure de adevăr.

Credibilitatea afacerii tale poate scădea semnificativ în ochii clienților noi, atunci când aceștia sunt nevoiți să perieze social media, google maps sau alte platforme pentru informații de bază despre tine. Website-ul este echivalentul digital al unei locații fizice, în care poți primi pe cineva. Website-ul demonstrează că “exiști”, că ți-l permiți și că îți pasă de experiența pe care o are cineva atunci când intră în contact cu brand-ul tău. Imaginează-ți că ai un proces mai complex de achiziție, informarea clientului prin sociale media printr-o postare de acum 17 luni nu este o soluție, impactul fiind că aceștia vor alege un business cu un site primitiv în detrimentul celor ce nu au un site.

Website-ul reduce dependența de social media a afacerii tale.

Modelul de business al rețelelor sociale este simplu, captează și vând atenția utilizatorilor către business-uri interesate să plătească pentru asta. Obiectivul primar al acestora este ca utilizatorul să petreacă cât mai mult timp în rețea pentru a vedea cât mai multe reclame. Astfel, business-urile oferă cu bună intenție toate datele de contact, localizare, meniuri, prețuri, cataloage direct în rețelele sociale pentru a fi cât mai aproape de client. Acest lucru pe termen scurt este foarte folositor pentru că îți oferă foarte multă expunere la un cost mic, dar pe termen lung educă utilizatorul că poate afla tot ce-i trebuie despre tine din social media.

Business-ul tău nu are nevoie de utilizatori de social media, are nevoie de clienți cu care să poată să tranzacționeze și să creeze o relație, dar pentru că atenția este deținută de social media, tu doar o închiriezi, nu creezi o relație pe termen lung cu o persoană. Aș extinde raționamentul și pentru marketplace-urile ca emag, care sunt mai mult decât dispuse să-ți închirieze clienți, iar ei să comisioneze tranzacția pentru că au rolul de intermediar.

Punând toate aceste informații în oglindă, controlarea unui canal de comunicare cum ar fi site-ul îți oferă oportunitatea de a atrage, a interacționa și a delecta propria audiență, eliminând dezavantajele pe care le au social media și marketplace-urile.

Concluzia la care vreau să ajung nu este că un site este obligatoriu pentru a avea succes, ci că acesta este un instrument important, care are rolul de a-ți întării reputația în mediul online. Calea către a devenii un brand ce este imprimat în conștiința colectivă nu se realizează doar prin simpla prezență în social media și nici doar prin existența unui website, ci prin abilitatea de a deține și menține atenția unei audiențe.

Un instrument este util doar dacă este folosit în scopul pentru care a fost realizat.

Ce trebuie să faci înainte să-ți creezi un website:

  • conturează o listă de funcționalități ale acestuia și impactul pe care le-ar avea asupra afacerii tale;
  • explorează platformele menționate la începutul articolului pentru a o identifica pe cea care-ți servește cel mai bine;
  • dacă timpul este cea mai prețioasă resursă a ta, apelează la un freelancer sau o agenție pentru a te consulta în acest sens.

Alte perspective

Customer Persona & Journey

Un mod sănătos de a ajusta modul în care faci lucrurile în business-ul tău este acela de a-l modifica în funcție de client. Customer Journey ne ajută să nu scăpăm din vedere aspecte importante ale relației cu acesta în timp ce creăm un impact pozitiv din punct de vedere al reducerii de costuri și al creșterii satisfacției.

Citește articolul